Juhani Vuorisalo

Olen ensimmäisen kauden kunnanvaltuutettu ja asunut Nurmijärvellä parikymmentä vuotta. Perheeseeni kuuluu vaimo ja kaksi aikuista lasta. Olen ammatiltani rikosylikomisario ja työskentelen väkivaltarikosten tutkinnanjohtajana. Minulla on myös liikenneopettajan koulutus ja toimin aktiivisesti liikenneonnettomuuksien tutkijalautakunnassa.

Juhani Vuorisalo

"Tolkun päätöksiä turhia vatuloimatta"

Turvallisuuteen pitää vaikuttaa nyt, kun se vielä on mahdollista

Minulla on pitkä ja monipuolinen kokemus turvallisuuteen liittyvistä eri tehtävistä ja monialaisesta yhteistyöstä. Uskon tästä kokemuksestani olevan hyötyä kunnallisessa päätöksenteossa.

Nurmijärvi tulee säilyttää kuntana, jossa on turvallista asua. Meidän ei pidä kopioida suurten kaupunkien lähiörakentamisen virheitä vaan säilyttää omaleimaisuutemme tarjoamalla mahdollisuuksia asua sekä turvallisissa taajamissa että maaseudun rauhassa. Koulukiusaamiseen pitää puuttua ja vaikeissa tilanteissa oleville nuorille pitää tarjota riittävästi tukea.

Liikenneturvallisuus on osa kokonaisturvallisuutta. Koulumatkojen turvallisuuteen tulee kiinnittää erityistä huomiota sekä liikenneympäristössä että koulukyytien suunnittelussa.

Taloutta tulee hoitaa nyt, kun asiat ovat vielä omissa käsissämme

Nurmijärven talous on huonossa kunnossa. Talous pitää saada kestävälle pohjalle, jotta emme ajaudu tulevaisuudessa kriisikunnaksi. Investoinnit on harkittava tarkkaan ja tuloja pitää saada lisää. Tuloja saadaan esimerkiksi joustavalla ja tehokkaalla kaavoituksella, jolloin kuntaan saadaan houkuteltua uusia asukkaita ja yrityksiä.

Toiminta luottamustehtävissä

Olen kunnanvaltuutettu ja teknisen lautakunnan jäsen. Lisäksi olen HUS –valtuuston ja Keski-Uudenmaan soten valtuuston jäsen.

Tolkun päätöksiä turhia vatuloimatta

Mielestäni asioita pyöritellään usein liikaa. Päätökset pitää tehdä jämäkästi ja niistä pitää kantaa vastuu.