Ismo Pohja: Miksi lähteä ehdokkaaksi kuntavaaleihin?

Kaikki merkittävä, mikä tapahtuu valtakunnan politiikassa, heijastuu myös kuntapuolueisiin ja niiden suosioon. Puolueiden kannatusmittaus on tästä hyvä esimerkki.

Me olemme tällä hetkellä suurin kuntapuolue.

Me olemme suurin puolue myös ensi vaalien jälkeen, eikö niin?

Ismo Pohja ehdolla kuntavaaleissa 2021.
Ismo Pohja on ehdolla kuntavaaleissa 2021.

Nyt elämme jännittäviä aikoja. Kepu kipuilee hallituksessa, koska osa kentästä ei edelleenkään haluaisi olla demareiden ”apupuolueena” mukana. Vihreiden kanssakaan ei ole helppoa. Tämä tilanne voi vaaleissa tuottaa persuille bonus-ääniä. Toisaalta nyt haetaan myös kunnallisia askelmerkkejä siihen, mikä puolue hoiti koronaa muita paremmin. Ketkä kantavat eniten vastuuta tilanteessa, joka on täynnä rajoituksia ja suosituksia? Kuka välittää toisista eniten?

Myös puolueiden johto on kovilla. Nyt, joskaan tarvitaan selkärankaa ja aktiviteettia, jolla voidaan oppositiossa saada tuloksia aikaan. Jos johto ei toimi, se heijastuu myös kunnalliseen puoluekannatukseen.

Tämä hallitus on miesmuistiin vasemmistolaisin. Tämä ei meille käy. Kuntavaalien voitto suo meille ässät käteen, olla omalta osaltamme vaikuttamassa sekä seuraavan hallituksen kokoonpanoon, että oman kuntamme päätösvaltaan.

Olen jälleen ehdokkaana, koska uskon, että kokoomuksessa on ilmapiiri, missä saa äänensä kuuluville ja missä keskustelu on laaja-alaista. Me aikuisten oikeasti pyrimme kunnan kehityksessä tuloksiin, joiden hyvät seuraukset ulottuvat tuleville sukupolville.

Meillä ei tarvitse olla eniten ehdokkaita, meillä pitää olla parhaat. Siksi käännyn myös sinun puoleesi. Alla lukee monta hyvää syytä ryhtyä vaikuttamaan:

• Jos rakastat kotiseutuasi ja haluat tehdä jotain sen hyväksi.
  • Jos huomaat, että täällä on asioita, jotka voisivat olla ehkä paremmin.
  • Jos haluat vaikuttaa omaan elinympäristöösi, rikastuttaa sitä.
  • Jos haluat "sisältä päin" tietää, miten kunnallinen päätöksenteko ja asioiden hoito tapahtuvat.
  • Jos haluat antaa oman osaamisesi yhteiseen käyttöön, politiikka on yhteisten asioiden hoitamista - yhdessä.
  • Jos haluat oppia lisää siitä, miten demokratia toimii.
  • Jos kunnioitat suomalaisia arvoja, kuten koti, ihmisarvo, oikeudenmukaisuus, ympäristö ja luonto ja mielipiteen vapaus.
  • Jos olet ihan tavallinen ihminen, oma itsesi ja sinulla on mielipiteitä.
  • Jos sinulla on joku alue/aihe, joka on sinulle tärkeä ja haluat painottaa sitä. Oma painopistealueeni on ihminen, mielenterveys, syrjäytyminen, yksinäisyys.
  • Jos haluat kuulua samanhenkisesti ajattelevaan porukkaan.
  • Jos haluat ryhtyä kuntavaaliehdokkaaksi, paikkasi on Klaukkalan alueen Kokoomuksessa (Klako).

Eikö niin, että tehdään Klaukkalan alueesta halutuin ja himoituin. Tule mukaan!

Ismo Pohja 18.12.2020

Kokoomuksen ehdokas kuntavaaleissa

"Kokoomuksessa on ilmapiiri, missä saa äänensä kuuluviin."