Kokoomus eurovaaliehdokkaat 2024

Kokoomus aikoo nimetä yhteensä 20 ehdokasta kesäkuun 2024 europarlamenttivaaleihin. Eurovaalikiertueet starttaavat toukokuun alussa. Katso  oman alueesi kiertue aikataulu täältä.

Vuoden 2024 europarlamenttivaalit toimitetaan kaikissa jäsenvaltioissa vaaliajanjaksolla 6.–9.6.2024. Ennakkoäänestys kotimaassa ja ulkomailla alkaa ke 29.5. ja päättyy ulkomailla la 1.6. ja kotimaassa ti 4.6.  Suomessa vaalipäivä on sunnuntai 9.6. Tulokset vahvistetaan ke 12.6.

Ehdokkaita lisätään sivustoille sitä mukaan, kun puolue heitä nimittää. Tutustu ehdokkaisiin tästä

Kokoomus Nurmijärvellä

Nurmijärven kokoomus yhdistykset on jäsentensä ja luottamushenkilöidensä ääni puolueyhteisössä. Kunnallisjärjestö ohjaa yhteistyötä ja kokoaa paikallisyhdistysten voimat yhteen.

Toimimme vastuullisesti Suomen suurimman kunnan suurimpana puolueena. Kokoomus on Nurmijärvellä ja koko Uudellamaalla kaikissa vaaleissa selvästi suurin puolue.

Tutustu luottamushenkilöihimme tästä.

Toimimme jäseniemme tukena luottamustehtävien hoidossa. Verkostomme tukee jäseniään niin valtuusto- kuin lautakunta työssä sekä muissa luottamustehtävissä.  Nurmijärveläiset kokoomuslaiset tulevat kaikkialta kunnasta ja tuntevat naapurustojen arjen.

Kokoomuksen jäsenyys on toimiva tapa vaikuttaa yhteiskunnallisiin asioihin. Digiloikka järjestömaailmassa on tehnyt osallistumisen entistä helpommaksi.  Jäsenemme vaikuttaa monipuolisesti kokoomuksen valtakunnallisissa verkostoissa ja viemme asiantuntijuutta puolueelle.

Olemme säännöllisessä yhteistyössä Uudenmaan kansanedustajien kanssa. Nurmijärven kokoomus toimii.

Vaikutamme Nurmijärvellä

Suomessa kunnat ja kaupungit vastaavat peruspalveluiden järjestämisestä ja myös kaavoituksen, asumisen, liikenteen, ympäristön ja infrastruktuurin tehtävistä.

Ei ole yhdentekevää, miten ne toimivat  Kokoomus haluaa kehittää kuntia ja kaupunkeja.

Nurmijärven kunnanvaltuuston 51 jäsenestä, on kokoomuslaisia 14. Kunnanhallituksen puheenjohtaja ja kaksi jäsentä tulevat kokoomuksesta. Vaikutamme myös useissa kunnan eri lautakunnassa, löydät kaikki jäsentemme luottamustehtävät Luottamustehtävät-sivulta.

Ensimmäiset aluevaaliehdokkaat Nurmijärveltä nimetty

Uudenmaan Kokoomuksen piirihallitus  nimesi ensimmäiset 108 ehdokasta vuoden päästä käytäviin kevään 2025 aluevaaleihin. Ehdokkaita nimettiin kaikille neljälle hyvinvointialueelle yhteensä 19 eri kunnasta. Nurmijärveltä nimettiin kahdeksan ehdokasta. He ovat vanhustyön asiantunija Minna Aittakallio, yrittäjä, aluevammaisneuvoston pj Veli-Matti Aittola, suunnittelija Jussi Malkamäki, johtava sosiaalityöntekijä Riina Mattila, perhetyön esimies, sosionomi YAMK Hanna Nieminen,  konsultoiva erityisopettaja Virpi Räty, ja taloushallinnon tradenomi, kunnanvaltuutettu Visa Tarikka.

Ehdokaslistaa päivittyy aina valintojen jälkeen. Seuraavan kerran Uudenmaan Kokoomuksen piirihallitus nimeää ehdokkaita kesäkuussa. Kaikki Uudenmaan ehdokaat löydät täältä.

Yhteystiedot

Kokoomuksen Nurmijärven Kunnallisjärjestö ry:n tärkein tehdävä on tukea ja koordinoina paikallisyhdistysten toimintaa.

Merja Winha-Järvinen kunnallisjärjestön puheenjohtaja, Klaukkalan alueen kokoomus ry
⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Jussi Malkamäki kunnallisjärjestön varapuheenjohtaja, Kokoomus Nurmijärvi ry

Tavoitat meidät sekä paikallisyhdistysten kautta sekä sähköpostilla nurmijarvenkokoomuslaiset(a)gmail.com

Seuraa meitä sosiaalisessa mediassa #nurmijärvenkokoomuslaiset