Seurakuntavaalit 2018

Seppo Ahonen

Seppo Ahonen, ehdokas nro. 86

Kenttärovasti

Toiminta seurakuntanuorissa, seurakuntapappeus, sotilaspappeus ja työ kirkkovaltuustossa ovat antaneet minulle syvän ja monipuolisen näkemyksen sekä kokonaiskirkosta että Nurmijärven seurakunnan toiminnasta. Kirkkoni ja kotiseurakuntani ovat minulle arvokas ja luovuttamaton aarre. Vahvan kokemukseni ja osaamiseni pohjalta olen valmis rakentamaan kotiseurakuntamme parasta. Kirkko meille jokaiselle - vauvasta vaariin.

• Minun kirkossani jokainen saa jäädä armollisen ja rakastavan Jumalan turvaan.
  • Minun kirkossani annetaan toivon kynttilöiden loistaa.
  • Minun kirkossani arvataan oma tila ja annetaan arvo toisellekin.
  • Minun kirkossani olemme olemassa suhteessa toisiimme.
  • Minun kirkossani elämää ymmärretään vain taaksepäin, mutta sitä on elettävä eteenpäin.

Ota yhteyttä:

seppo.ahonen.sa@gmail.com

Puh 0456079331

Einar Arnkil

Einar Arnkil, ehdokas nro. 87

Eläkeläinen, sitoutumaton

Olen 75 vuotias eläkkeellä oleva erikoistoimittaja, palvelin Finnairilla 35 vuotta.  Työurani jälkeen aloin toimia vapaaehtoisena Klaukkalan kirkossa. Minulla on kolme poikaa, jotka eivät asu kanssani. Liityin noin yhdeksän vuotta sitten Klaukkalan kirkon kuoroon. Olen Kirkkoväärtinä sunnuntaisin tai avustajana Jumalanpalveluksissa. Kesäisin mökkeilen, hoitelen puutarhaa ja kalastelen. Olen vuodesta 2009 harrastanut ikonimaalausta.

Olen mukana toista kertaa Kirkkovaltuustoon. Ensimmäinen valtuustokauteni on päättymässä.
Haluan vaikuttaa seurakuntamme elämään myös tällä tavoin. Minua kiinnostaa mm. Seurakunnan Jumalanpalvelus elämän ja Seurakuntamme talouden hoito ja haluan vaikuttaa omalta osaltani niihin.

Kirkkovaltuutettu, Julistus- ja palvelutyön johtokunnan jäsen sekä vapaaehtoinen monin tavoin seurakunnassamme.

Sähköpostini on einar.arnkil@elisanet.fi

Kristiina Hakala

Kristiina Hakala, ehdokas nro. 88

Tutkimussihteeri

Olen asunut Nurmijärvellä kohta jo 18 vuotta, tällä erää, sillä nuoruusvuosia vietin Rajamäellä. Olen ollut kunnnallispolitiikassa, sote-asioiden parissa vaikuttamassa jo reilut kymmenen vuotta. Ihmisten hyvinvointi ja turvallisuus ovat lähellä sydäntäni.

Kirkko ja uskonto on ollut aina läsnä perheessäni, vaikka en varsin aktiivisesti osallistu kirkolliseen toimintaan

Vankka kokemus sote-asioiden kautta luo hyvän sillan myös seurakuntalaisten asioista päättämiseen.

Perheeseeni kuuluu 19 vuotias tytär sekä äiti ja sisaret lapsineen.

Markku Jalava

Markku Jalava, ehdokas nro. 89

Viestintäpäällikkö

Olen ollut nyt päättyvällä kaudella kirkkovaltuutettu ja kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja sekä viestintätoimikunnan puhenjohtajana.

Olen toista nelivuotiskautta maallikkoedustajana kirkolliskokouksessa.
Kannatan avaraa kansakirkkoa, jonka jäseniä ovat tasavertaisina kaikki kastetut. Kirkossa ei saa syrjiä ketään. Seurakunta kulkee ihmisten rinnalla ja tukee heitä.

Hyvä taloudenpito takaa resurssit laadukkaalle toiminnalle.

Haluan uudistaa kirkkoa niin, että kristinuskon ydinsanoma välittyy nykyihmisille.

Haluan kehittää seurakunnan ja kirkon viestintää. Uskon ja kirkon asioista on puhuttava ymmärrettävällä kielellä.

markku.jalava@kolumbus.fi
p.0400 793810

Blogi: avarakansankirkko.vuodatus.net/
www.facebook.com/markku.jalava

Yrjö Kivinen

Yrjö Kivinen, ehdokas nro 90

FM / Projektityöntekijä

Olen Röykästä kotosin oleva ja jälleen siellä asuva. Pidän itseäni ns. tapakristittynä, eli kirkko kuuluu suomalaiseen kulttuuriin, historiaan ja nykypäivään. Ehdolla olen siksi, että voisin tuoda juurikin tapakristityn näkökulmaa kirkon toimintaan ja taloudenpitoon.

Yhteystietoni: yrjo.kivinen@gmail.com

Anja Lindfors

Anja Lindfors, ehdokas nro 91

Yrittäjä/ Eläkeläinen

Yrittäjänä neljän vuosikymmenen ajan

Neljän aikuisen lapsen äiti ja 10 lapsenlapsen isoäiti.

Kirkko ja seurakunta ovat lähellä sydäntäni.

Haluan omalta osaltani olla vaikuttamassa seurakunnassani.

Yhteystiedot:

P. 0400 214244

anja.o.lindfors@gmail.com

Jussi Malkamäki

Jussi Malkamäki, ehdokas nro 92

Suunnittelija

Olen 40-vuotias metallirakenteiden suunnittelija ja perheenisä Nurmijärven kirkonkylältä. Aviovaimoni lisäksi perheeseemme kuuluu kolme kouluikäistä lasta. Vapaa-aikaani käytän tehokkaasti perhe-elämän sekä kunnallisten luottamustoimien hoitamiseen. Aikaa on jäänyt myös muille harrastuksille, joita on mm. salibandy, hiihto sekä laskettelu.

Minä haluan olla mukana rakentamassa seurakunnastamme helposti lähestyttävää ja avointa yhteisöä, joka huomioi erilaisten seurakuntalaisten ja sen työntekijöiden tarpeet, on suvaitsevainen ja arvostaa ihmisiä ikää, sukupuolta tai syntyperää katsomatta.

Puh: 040-740 5783

jussi.malkamaki@gmail.com

Sakari Oksanen

Sakari Oksanen, ehdokas nro. 93

Dipl.ins.

Olen energia-alan DI ja tehnyt kansainvälisen uran liikemiehenä ja kansainvälisten järjestöjen palveluksessa. Olen asunut perheeni kanssa Afrikassa, Lähi-Idässä, Kaakkois-Aasiassa, Kiinassa ja nyt takaisin Nurmijärvellä. Minua kiinnostavat yhteiskunnalliset kysymykset, erityisesti energia- ja ilmastopolitiikka, sekä aatteiden, ajatusten, tieteen ja uskonnon historia ja nykypäivä.

Toimin tällä hetkellä neuvonantajana kansainvälisissä energia-, hyväntekeväisyys- ja start-up-projekteissa. Olen raamatunlukija ja satunnainen kirkossa kävijä ja haluan edistää kirkon ja seurakuntamme jatkuvaa uudistumista osaksi ihmisten modernia arkea.

Yhteystiedot: sakarioksanen@hotmail.com

Pasi Riepponen

Pasi Riepponen, ehdokas nro. 94

Seurakuntapastori, Meilahden seurakunta

Olen 35-vuotias ja asun perheeni kanssa Lepsämässä. Perheeseeni kuuluu vaimoni lisäksi kaksi tytärtämme sekä koiramme.

Koulutukseltani olen teologian maisteri. Olen tehnyt papin töitä kuusi vuotta ja tällä hetkellä olentöissä nuoriso- ja rippikoulutyön pappina. Johdan rippikoulutyötä ja vastaan sen sisällöstä ja organisoinnista.

Nurmijärven seurakunta on tullut tutuksi ennen kaikkea lapsiperheille suunnattujen tapahtumien sekä kerhojen kautta.

Minulla on koulutukseni ja työni puolesta paljon kokemusta seurakuntatyöstä. Uskon, että voisin käyttää osaamistani Nurmijärven seurakunnan hyväksi. Minua kiinnostaa erityisesti lasten ja perheiden asiat seurakunnassa.

Haluan olla omalta osaltani kehittämässä sellaista seurakuntaa, jossa ennakkoluulottomasti kehitetään toimintaa, yritetään tavoittaa ihmiset paremmin ja otetaan lapset sekä perheet vielä paremmin huomioon jumalanpalveluselämässä sekä lapsi- ja perhetyössä.

pasi.riepponen(at)gmail.com

puh. 050-3676362

Hilkka Ruusuvirta

Hilkka Ruusuvirta, ehdokas nro. 95

Talouspäällikkö, yrittäjä

Olen oman yritykseni taloushallinnossa tyoskentelevä 69-vuotias reipas nainen.

Olen ehdolla seurakuntavaaleissa, koska haluaisin työlläni seurakunnassa tuoda kirkkoa lähemmäs kaikkia ihmisiä.

Muuta

+358 50 559 527

Tero Salomaa

Tero Salomaa, ehdokas nro 96

Asiakaspalvelija, kiinteistöjen hoitaja

Olen 54 vuotias klaukkalalainen. Haluan tehdä oman osuuteni seurakunnan parhaaksi ja olla mukana vaikuttamassa seurakuntaa koskevissa päätöksissä.

Kirkko merkitsee minulle uskonnollisuuden lisäksi myös kaikkea sitä hyvää mitä se tekee mm. nuorison, vähävaraisen, vanhusten hyväksi ja tarjoaa mm. kiinteistöjä ja tiloja seurakuntalaisten käyttöön. Pitää siis huolta seurakuntalaisista.

Luottamustehtävät:

Nurmijärven kiinteistötoimitusten uskottu mies 2017-

Kokoomus Nurmijärvi hallituksen jäsen 2015-

Nurmijärven alueen Kokoomuksen kunnnallisjärjestön  hallituksen jäsen 2016, varajäsen 2017-

Lions Club Nurmijärvi / Rock klubin perustajajäsen, 1. varapresidentti 2016-2017, presidentti ja hallituksen puheenjohtaja 2017-2018.

Klaukkalan Nuorisoseuran johtokunnan jäsen 2017-

Yhteystiedot:

terosalomaa@hotmail.com

Markku Schildt

Markku Schildt, ehdokas nro. 97

Insinööri, eläkeläinen Klaukkalasta

Olen ollut kirkon luottamusmiehenä jo kolme kautta valtuutettuna ja yhden kauden Kirkkoneovoston jäsenenä ja kaksi kautta kiinteistöasiain johtokunnan puheenjohtajana. Haluaisin palvella edelleen seurakuntaani samoissa tehtävissä.

Yhteystietoni

puh 0505819195

s-posti markku.schildt@gmail.com .

Tarja Tikkaoja

Tarja Tikkaoja , ehdokas nro 98

Insinööri , eläkkeellä

Olen 69-vuotias, eläkkeellä oleva prosessi-insinööri. Asun mieheni ja koirani kanssa Rajamäellä. Työurani, 38 vuotta, olen tehnyt Altian / Alkon teollisuuden parissa esimiestehtävissä. Ensimmäiset 20 vuotta toimin hiivatehtaalla osastoinsinöörinä ja loput ajasta logistiikkakeskuksen päällikkönä.

Tänään eläkepäiväni täyttyvät 4 alakouluikäisen lapsenlapseni seurana olosta, sekä monenlaisesta vapaaehtoistyöstä. Olen ollut Rajamäen Kohtaamispaikan emäntänä monia vuosia,  pari vuotta kaakaopyhäkoulun keittiöavustajana, sekä monissa eri messuavustus- ja kirkkokahvitustehtävissä. Muistiyhdistyksen toiminnassa olen myös mukana. Lenkkeilen koirani kanssa  ja teen erilaisia käsitöitä.

Seurakunnan luottamustoimissa olen ollut mukana 90-luvun alkupuolelta. Kuluvalla kaudella olen kirkkovaltuuston, kirkkoneuvoston, sekä kiinteistöpalvelun johtokunnan jäsen.

Uskon , että pitkä työkokemukseni esimiehenä on antanut  minulle tietoja, sekä taitoja yhteistyö- ja talousasioiden ymmärtämiseen. Haluan käyttää niitä yhteiseksi hyväksi.

Olen lähtöisin Ilmajoelta, jossa Evankelinen liike toimii vahvana. Oma isoäitini on omalla esimerkillään vaikuttanut uskonnäkemyksiini ehkä eniten. Iloinen usko, Siionin kanteleen laulut  ja syvä luottamus Armon evankeliumiin kantavat minua päivittäin.

Seurakuntayhteys on minulle tärkeää. Sunnuntain messussa saan levollisen ja turvallisen olon. Lähetystyön avustaminen on minun sydäntäni lähellä. Erityisesti haluan tukea naisten ja lasten toimintaa kummilapsityön ja Naisten Pankin kautta.

Minut tavoittaa puhelimitse p. 0405075290 tai sähköpostilla tarja.tikkaoja@gmail.com

Mika Valli

Mika Valli, ehdokas nro. 99

Sijaisvanhempi, sitoutumaton

Olen 45-vuotias 4-lapsen isä, ja toimin tällä hetkellä päätoimisena sijaisvanhempana. Olen ollut aviossa reilu kaksikymmentä vuotta, sekä toiminut tietotekniikan konsultin roolissa  itsenäisenä yrittäjänä, vuosina 2003–2013. Yritystoimintaa ei ole lakkautettu, joten saatan vielä palata tietotekniikan pariin.

Nuoruudessani uskonnolla oli vahva jalansija. Kuuluin varhais-teininä helluntalais-seurakuntaan  ja kävin aikuiskasteen. Nykyään kuvailisin uskonnollisuuttani sanalla hengellinen. En sido itseäni vakaumuksellisesti varsinaisesti mihinkään uskontoon, mutta uskon että maailmassamme vaikuttavat meitä suuremmat voimat. Yhtenä maailman vahvimpina voimina koen rakkauden jumalallisen ja rajattoman voiman.

Haluan omalta osaltani vaikuttaa seurakunnan työskentelyyn sekä taata parhaimman mahdollisen palvelutason käytettävissä olevilla resursseilla, niin nuorille kuin vanhoillekin. Koen että seurakunnan tekemä työ on tärkeää meidän kansalaisten hyvinvoinnin kannalta.