32 Yrjö Kivinen

Hydrologi

Hei!

Olen Nurmijärven Röykässä asuva Yrjö Kivinen, 63 -vuotias. Työskentelen Suomen ympäristökeskuksessa hydrologina. Minulla on avopuoliso ja kolme aikuista poikaa. Vapaa-ajallani minut löytää iltarasteilta, marjametsästä tai mittaamassa Sääksjärven lämpötilaa tai jäänpaksuutta.

Nurmijärven kirkko on minun ja Aleksis Kiven rippikirkko. Tämä aasinsilta viittaa siihen, että näen kirkon edustavan  hetkellisyyden sijasta jatkuvuutta ja juurevuutta, mutta näen että kirkon on myös osattava sopeutua muuttuvaan maailmaan.

Haluan vaikuttaa siihen, että meillä Nurmijärvellä seurakunta on lähellä tavallisen ihmisen arkea. Arvostan suuresti diakoniatyötä, joka saattaa olla se viimeinen turvaverkko pulaan joutuneelle. Arvostan myös seurakuntamme kirkkomusiikkia, etenkin sen monipuolisuutta. Haluan vaikuttaa siihen, että seurakunnassamme toimitaan kestävän kehityksen hengessä ja käytetään kiinteistöjä järkevästi.

Toisten ihmisten arvostus ja suvaitsevaisuus ovat minulle luonnollinen osa ihmisyyden kunnioitusta. Kirkon tulee olla avoin ja aktiivinen, erilaisten seurakuntalaisten ja työntekijöiden pitää mahtua samaan kirkkoon.