Kunnanvaltuutettu, teknisen lautakunnan jäsen

Olen 40-vuotias perheenisä Klaukkalan Kalkerista. Perheeseeni kuuluu vaimo, joka toimii sairaanhoitajana ja sekä 7-ja 9-vuotiaat tyttäret. Tärkeisiin asioihimme kuuluu mm. matkailu ja ulkoilu ja ruoanlaitto. Työskentelen taloustehtävissä HSL:ssä, tosin työkuviot muuttuvat keväällä 2021.

Visa Tarikka kunnanvaltuutettu Nurmijärvellä.
Visa Tarikka

Olen tällä ensimmäisellä kaudellani päässyt hyvin sisään luottamustehtäviin ja kokenut viihtyväni tehtävissä. Olen yrittänyt olla aktiivinen koko vaalikauden eri foorumeilla kertoen avoimesti mielipiteeni tai jakanut tietoa käsittelyssä olevista asioista. Haluan jatkaa aloitettua työtä ja jatkaa Nurmijärven uuden suunnan ohjaamista 2020-luvun haasteissa. Nurmijärvi on sopiva ja kodikas asuinpaikka entistä useammalle, eri ikäiselle ja erilaisissa elämäntilainteissa oleville ja monipuolisuus on vahvuutemme esim. asuintarjonnassa.

Luottamustoimet 2017-21:

• Kunnanvaltuuston jäsen
  • Kunnanhallituksen varajäsen
  • Teknisen lautakunnan jäsen
  • Kyläasiain foorumi, kunnanhallituksen edustaja
  • Valtuuston vaalilautakunta, puheenjohtaja

Kuntavaaliteemani 2021-2025:

Päätöksenteon pitkäjänteisyys: Tiedetään mitä halutaan ja panostetaan siihen laadukkaasti. Ei leikata juuri vakinaistettuja palveluita.

Vähemmän on enemmän: Väistämättä kasvu tasaantuu jälleen. Siihen tarpeeseen tehdään mieluummin kerralla parempaa kuin halvimman kautta uudisrakentamisen, tieinfran ym.  suhteen.

Maankäytön järkevä tasapaino. Kunnan vetovoima ratkaistaan päätaajamissa mutta Röykkä nyt paremmin mukaan ja maalaisjärkeä haja-alueen rakennuslupiin.

Liikkumisen sujuvuus eli jatkamme kvl-verkoston kehittämistä, parannamme julkisen liikenteen houkuttelevuutta sisäiseen liikenteeseen ja pysäköinnin toimivuus kaavoituksen osana.

Ei tehdä kaikkea itse, jotta saadaan tasattua kiinteistöriskejä ja kustannusrasitusta. Eli uudisrakentamista myös vuokralle menon kautta, ulkoistetaan toimintoja ja kaavoitetaan tehokkailla ratkaisuilla.

Terveisin,