Tuulikki Brodkin 91

Nurmijärveläinen vuodesta 1972

Olen 57-vuotias ja nurmijärveläinen vuodesta 1972 lähtien, jolloin muutimme vanhempieni ja veljeni kanssa Klaukkalaan. Perheeseemme kuuluu puolisoni kaksi jo omillaan asuvaa aikuista lasta ja minun neljä lasta, joista kaksi nuorinta asuu kanssamme kirkonkylällä.

Kunta on tullut tutuksi lasten myötä mm. päivähoitopalveluiden, koulujen ja koulukuljetusten sekä harrastusten osalta. Ikääntyneen äitimme tarpeiden myötä kunnan tarjoamat kotihoito- ja hoivapalvelut ovat olleet läsnä arjessamme.

Työurani olen tehnyt pääosin myös Nurmijärvellä, 36 vuotta pankissa mm. asiakkuuspäällikkönä sekä konttorinjohtajana niin henkilö- kuin yritysasiakkaiden parissa. Olen aina ollut innokas oppimaan uutta ja niinpä pari vuotta sitten lähdin kiinteistönvälitykseen. Asiakkaat ovat aina olleet työni suola ja onkin ollut mukava huomata, että olen saanut olla heidän apunaan edelleen.

Olen mukana perustajajäsenenä Nurmijärven Zontakerhossa, jonka toiminta lähti käyntiin 2014. Zonta International on johtava, eri alojen ammattilaisten muodostama maailmanlaajuinen järjestö, joka voimaannuttaa naisia kaikkialla maailmassa palvelu- ja vaikuttamistyön avulla.

Vapaa-aikana liikun mielelläni luonnossa, joskus jopa ratsain. Avannossa käyntiin olen hurahtanut tämän talven aika – ihan avantouimariksi minusta ei vielä ole. Kotikunnassamme nautinkin juuri ympärillä olevasta moninaisesta luonnosta ja ulkoilumahdollisuuksista. Neuloosi on vallannut myös minut. Toin toissa keväänä langat Islannista ja nyt neljäs villapaita tekeillä – odotan kuumeisesti lisää lankoja.

Nurmijärvellä on hyvä elää ja asua ja bonuksena vieläpä tehdä töitä tutussa ja rakkaassa ympäristössä.

Miksi lähdin ehdokkaaksi ja miksi äänestät minua?

Nurmijärvi on kotikuntani, jossa on ollut hyvä ja turvallista elää perheen kanssa.

Niistä asioista tulee pitää huolta ja siitä, että kuntamme pystyy jatkossakin tarjoamaan lapsillemme ja nuorillemme hyvän perustan kasvaa ja kehittyä aikuisuuteen päiväkotien ja koulujen ryhmäkokoja kasvattamatta sekä erityistarpeet huomioiden ja tukien.

Näen oman kokemukseni mukaan täällä kunnassa koko elämänkaaren siten, että myös meidän ikääntyvien vanhempiemme tarpeista tulee pitää huolta ja että heille löytyy myös jatkossa apua ja tukea kotona asumiseen, mutta myös riittävän ajoissa pääsy hoivapalveluihin tuettuun asumispalveluun.

Palveluiden saatavuus ja yritykset tärkeä osa meidän arkea. Nurmijärvellä on paljon yrityksiä, jotka tarjoavat meille työpaikkoja. Nurmijärvi ilmiö on tullut takaisin – Nurmijärvi kasvaa hyvää vauhtia. Pidetään huolta myös täällä toimivista yrityksistä – käytetään paikallisia palveluita, jotta ne ovat myös tulevaisuudessa meidän saatavilla.

Minulla on positiivinen elämänasenne, olen utelias ja sinnikäs löytämään ratkaisuja asioihin pilke silmäkunnassa.

Hymyillään, kun kohdataan ja pysähdytään keskustelemaan – kuuntelen sinua!

Ota yhteyttä!

tuulikki.brodkin@gmail.com