Terhi Joki 97

Päiväkodinjohtaja

”Innostutaan yhdessä”

Minä:

Olen 44-vuotias varhaiskasvatuksen ammattilainen ja vantaalaisen päiväkodin johtaja. Röykässä olen asunut vuodesta 2005 alkaen ja juuriltani olen nurmijärveläinen ”alkuasukas”. Kolmen lapsen äiti, luonnossa liikkuja ja ikuinen innostuja. Innostukseni on johdattanut minut vielä opiskelemaan Tampereen yliopistoon kasvatustieteen maisteriopintoja. Henkireikäni on viettää aikaa luonnossa: vaeltaa, retkeillä, meloa, maastopyöräillä ja veneillä merellä. Myös lukeminen, ruuanlaitto ja ystävien kanssa ajan viettäminen tuovat sisältöä arkeeni.

Miksi äänestää minua?

Asenne alussa ratkaisee lopputuloksen - tämä on se mihin minä uskon.

Virkamiesten ja luottamushenkilöiden tulisi tehdä entistä tiiviimpää yhteistyötä, jotta saavuttaisimme enemmän yhteistä hyvää luotettavan ja läpinäkyvän päätöksenteon kautta – minä lupaisin rakentaa tätä yhteistyötä.

Kasvatus ja opetus ovat se, mihin kuntapolitiikassa pitää tulevaisuudessa käyttää voimavaroja. Tulevaisuutemme on kiinni siitä, minkälaisia päätöksiä näiden asioiden suhteen tehdään seuraavien vuosien aikana. Lasten ja nuorten asioihin tulee keskittyä aina varhaiskasvatuksesta aikuisuuteen. Nykyaikainen opetus turvaa tulevaisuuteemme. On tärkeää, että kasvatamme itse ajattelevia ja aktiivisia kansalaisia.

Kiusaaminen on aihe, joka herättää paljon keskustelua kouluista puhuttaessa. Sovitteleva ajattelutapa ja sen opettaminen nuorille ovat ensimmäinen askel ongelman ratkaisemiseksi. Syyllisten etsiminen ei ratkaise mitään. Tunnetaidot, oman vastuun ymmärtäminen, osallisuus – niillä rakennamme kestävää tulevaisuutta. ”Eletään ihmisix”

Asuinympäristöön ja sen viihtyvyyteen tulee panostaa toimivan kaavoituksen kautta. Panostamalla ympäristöön, jossa on hyvä olla, sijoitamme samalla tulevaisuuteen. Virkistysalueet, jotka mahdollistavat monipuolisen viihtymisen, luovat tärkeää lisäarvoa kaikille kuntalaisille. Siisti yleisilme, selkeät taajamat sekä vehreät puistoalueet kuuluvat Nurmijärveen, jossa haluan asua ja joiden eteen on syytä vielä tehdä töitä.

Ollaan yhteydessä:

Terhi