Taru Eloranta 93

Taru Eloranta

Minä:

45-vuotias suomen kielen opettaja Klaukkalasta.

Minulla on kaksi lasta, jotka käyvät Syrjälän koulua. Minulla on myös yksi 17-vuotias tukilapsi, joka asuu ja opiskelee Helsingissä.

Harrastan ulkoilua, surffausta ja teatteria.

Puhun sujuvasti suomea, savvoo, englantia ja latviaa.

Haluan, että Nurmijärvi pysyy luonnonläheisenä ja turvallisena kuntana, jossa ei ole suurten kaupunkien huonoja puolia.

Miksi äänestää minua:

Koulut

Koulujen määrää ei pidä vähentää.

Etäopetusta pitää kehittää - ei säästämisen takia vaan siksi, että sitten voimme lisätä opetustarjontaa ja tarjota mielenkiintoisia vivahteita kunnassamme. Kieltenopetuksessa voitaisi antaa opetusta kohdekielisistä valtioista, esim. lukion englannin opettaja olisikin englantilainen ja Englannissa! Jos yhteen kouluun ei synny valinnaisaineen ryhmää, voitaisko eri koulujen pienet ryhmät yhdistää - kemian lisäkurssi, astro-fysiikkaa, italiaa! Kaikki on mahdollista!

Liikkuminen ja ympäristö

Nurmijärven rataverkostoa pitää suunnitella tehokkaammin. Pikaratayhteys ja liityntäpysäköinnit ovat ympäristöteko, jota ei kannata enää siirtää.

Autoilu ei ole kävelyn ja pyöräilyn vastakohta. Ei ole olemassa ”autoihmisiä” ja”pyöräilijä-ihmisiä”. Olemme kaikki kaikenlaisia aina tilanteen mukaan. Nurmijärvelle mahtuu autoteitä, leveitä pyöräbaanoja sekä erillisiä kävelyteitä ilman polkupyöriä. Kaikenlaista liikkumista pitää parantaa niin, että luonto, viihtyvyys ja kestävä kehitys säilyvät.

Kaupunkikuva

Nurmijärvestä ei saa tehdä Helsingin jatkumoa. Emme tarvitse korkeita kerrostaloja ja ahtaita asuinalueita.  Tarvitsemme isoja pihoja! Polkuja ja kujia, että kävellen pääsee aina suoraan!

Kunnan pitää rakennuttaa monenhintaisia viihtyisiä vuokra-asuntoja. Visioni Nurmijärvestä on sellainen, että meillä on hauskoja rakennuksia ja viheralueita, kivijalkamyymälöitä, asukaspysäköintiä maan alla,  talonyhtiöiden omia puutarhoja, hirsirakentamista, suuria pihoja, maalämmön käyttöä ym.

Kunnan tulee elävöittää ulkoalueitansa tuottamalla ja mahdollistamalla tapahtumia toreille.

Talous

Kun tulot pienenevät, on menojenkin pienennyttävä. Näin olen elänyt itse ja tätä edellytän Nurmijärveltäkin.

Vastuullinen taloudenhoito tarkoittaa, että verotusta ei nosteta ja velkaantuminen pidetään kurissa.

Yrittäjyys

Haluan, että Nurmijärvi tarjoaa enemmän vapauttaa kokeilla ja yrittää. Haluan vähemmän kieltoja ja rajoituksia.