Reijo Muuri

Olen Reijo Markku Muuri syntynyt sotaaikana 1944, eli nyt 77v. Olen Komisario ja eläkeläinen.

"Velkaa kun alkaa ollaa liiaksi se alkaa äkkiä toimia isäntänä."

Perhe:

Vaimon kanssa asustellaan Klaukkalassa omakotitalossa ja nuori väki muuttanut maailmalle.

Ammatti:

Ensimmäinen ammatti on maanviljelysteknikko, harjoittelin Ruotsissa. Seuraava armeijassa huoltokoulu ja varusmieskersantti. Sen jälkeen YK-joukoissa Kyproksella maksimiajan, eli vuoden ylikersanttina. Sitten poliisiopistoon  ja sieltä ensiksi Helsingin liikennepoliisiin n 10

vuodeksi. Myöhemmin toimina rikostutkijana ja päätoimisena pääluottamusmiehenä muutaman vuoden. Päällystökoulutuksen jälkeen menin komisarioksi Kallioon. Viimeiset vuodet toimin kenttäkomisariona eli operatiivisena johtajana. Erilaisten isojen tapahtumien suunnittelun ja johtamisen lisäksi tein kansainvälisiä tehtäviä urheiluväkivallan parissa. Olen myös toiminut paljon lähipoliisitoiminnassa ja kantanut vastuita sen toimivuudesta. mm. Kallion Karhupuiston istutus/hoitotalkoot oli alkujaan minun ideoitani. Vahva käsitykseni on aina ollut, että poliisin tulee toimia hyvässä yhteisymmärryksessä kansalaisten kanssa, heitä vartenhan poliisi on olemassa. Ilman kansalaisten tukea ei ole hyvää ja tehokasta poliisitoimintaa. Lähes koko virauran aikana olen myös toiminut opettajana poliisioppilaitoksissa erityisesti poliisietiikan ja suurten yleisötapahtumien turvallisuuteen liittyen. Eläkkeelle jäämisen jälkeen perustin yrityksen ja olen toiminut turvallisuusasiantuntijana ja luennoitsijana.

Harrastuksia:

Aikanaan harrastin vesihiihtoa. Sittemmin tuli laskettelu. Lentopalloa olen pelannut koko ikäni, nyt kaksi kertaa viikossa eri porukassa, korona toki on  keskeyttänyt pelit. Nuorena harrastin kilpailumielessä sokerijuurikkaan harvennusta olin monena vuotena kunnan mestari ja myös valtakunnallisilla kilpailuilla Salon joukkueen edustaja. Nurmijärven

moottorikerhon toiminnassa olen ollut mukana jo reilusti pari

vuosikymmentä: puheenjohtajana, talkoomiehenä lupa-asiamiehenä ym. ja tänäkin talvena auramiehenä!

Harrastuksiini kuuluu myös mökkeily Savitaipaleella ja siellä rakentaminen, siellä lupa rakentaa on periaatteessa tullut puhelimitse. Savitaipaleella ja Numlahdessa omenapuita olen kasvatellut ja siinä sivussa kaikkea muuta tomateeista perunoihin.

Tansseissa tuli käytyä usein Perniön Kisakalliolla.  Tuossa kun olin Niinistön turvallisuutta hoitamassa, hänen pyrkiessään ensimmäiselle kaudelle, kävi ilmi että samassa paikassa kävimme tansseissa nuoruudessamme.

Tietysti metsänhoito on on tosi mukavaa tänäkin talvena sukulaisten metsää olen harventanut ja järjestinpä joulun alla Klaukkalalaisille kuusenhakua suoraan metsästä.

Kunnan asioita:

Muutaman kerran olen ollut varavaltuutettu, Aleksia liikelaitoksen puheenjohtaja ja edelleen sen johtokunnan varajäsen. Kantaa olen reilusti ottanut jo vuosia kunnan talouden saamiseksi tasapainoon. Tässä kun on eräänlainen vanhan liiton mies olisi tärkeätä, että kunnan tulot ja menot olisivat tasapainossa.

Velkaa kun alkaa ollaa liiaksi se alkaa äkkiä toimia isäntänä.

Reijo Muuri on ehdolla kuntavaaleissa 2021 Nurmijärvellä.
Reijo Muuri