Mikko Kiurunen

Terve,

olen 47-vuotias ohjelmistorobotiikan, konelukemisen ja prosessikehittämisen ratkaisuja tarjoavan yrityksen toimitusjohtaja. Olen asunut Nurmijärvellä vuodesta 2003 ja aikoinaan Nurmijärven kirkonkylän Laidunalue tuli valittua asuinpaikaksi hyvän sijainnin, eli etelään ja pohjoiseen toimivien liikenneyhteyksien, luonnon läheisyyden ja kohtuuhintaisten, rauhallisten asuinalueiden takia. Nyt on vuorossa jo toinen itse rakennettu talo alueella.

Perheeseeni kuuluu vaimon lisäksi jo pari aikuista poikaa. Vapaa-aikaani vietän mökkeillen, luonnossa liikkuen sekä jenkkiautojen kunnostuksen parissa.

Nykyisen valtuustokauden olen toiminut sivistyslautakunnan jäsenenä.

Mikko Kiurunen on ehdolla Nurmijärvellä kuntavaaleissa 2021.
Mikko Kiurunen

Minun Nurmijärveni

Minun Nurmijärveni on sellainen kunta, jossa turha byrokratia ei estä yksittäisten ihmisten ja yritysten itse järkevinä pitämien hankkeiden toteutumista – oli kyse sitten oman kodin rakentamisesta tai yritystoiminnan tekemisestä. Kunnan tulee toimia mahdollistajana – ei rajoittajana.

Minun Nurmijärveni ei myöskään ole kuntalaisten rahoilla kilpailemassa yritysten kanssa monopolitehtävien (mm. sähkö tai vesihuolto) ulkopuolella. Normaaliin yritystoimintaan kuuluu tietty riski, mikä tarkoittaa sitä, että yritys itsessään kehittää toimintaansa koko ajan tehokkaammaksi toimintojansa uudistamalla – tämä jää julkisomisteisissa yrityksissä yleensä tekemättä, kun pakko puuttuu.

Minun Nurmijärveni määrittelee myöskin ilmastonmuutoksen kokonaisuutena, ei vain yksityisautoilun ja lihansyönnin kieltämisenä. Nurmijärvellä on vahva kemian alan osaaminen – tätä tulisi hyödyntää ja saada kuntaan esimerkiksi vahva synteettisten polttonesteiden kehitys- ja tuotantoklusteri.

Minun Nurmijärveni hoitaa taloutensa siten, että menot pysyvät tulojen rajoissa – kunnan talous ei tasapainotu veroja lisäämällä, vaan menoja pienentämällä.

Ollaan yhteyksissä!

mikko@kiurunen.org