Marika Launonen

KTM, IT-johtaja

Olen 46-vuotias IT-johtaja (KTM) Kirkonkylästä, jossa olen asunut 15-vuotta.

Nurmijärvi on mitä mainioin paikka elää ja haluan olla mukana kehittämässä kuntaamme ennakkoluulottomasti!

Olen toiminut aiemmin kaksi kautta varavaltuutettuna mm. teknisessä lautakunnassa yhden kauden. Lisäksi minulla on ollut useita luottamustehtäviä mm. päiväkodissa, Helsingin Ekononomeissa, Klaukkalan NMKY:ssä sekä Impivaaran Ratsastajissa. Viimeiset vuodet olen ns. keskittynyt hevoshommiin ja työhöni. Korona-ajan arvomyrsky on nyt kuitenkin saanut minut ehdolle – on turha valittaa jos ei tee itse mitään.

1. Kunnan tärkein tehtävä on taata meille kaikille peruspalvelut

On mukavaa jos olisi sitä sun tätä, mutta loppupelissä kunnan velvoite on taata lakisääteiset peruspalvelut (koulutus, terveydenhuolto, vanhustyö jne.). Tiukassa taloustilanteessa ei ole muuta keinoa kun miettiä uusia toimintatapoja digiratkaisuja (tietoteknisiä) hyödyntäen. Digitalisaatio ei ole jotain irrallista vaan osa jokapäiväistä toimintaamme. Päätöksenteon läpinäkyvyys ja tiedon jakaminen ovat avainasemassa jotta parhaan kehitysideat saadaan käyttöön.

2. Liikunta

Liikunnalla on valtava kansanterveydellinen merkitys mm. työssäjaksamiseen ja nuorten syrjäytymisen estämiseen. Uskon että jokainen käyttötunti urheiluharrastuksessa on kun rahaa laittaisi pankkiin. Vapaaehtoistyö harrastuspiireissä liikuttaa Suomea ja tätä on tärkeää arvostaa korkealle. On miettittävä uusia tapoja lisätä liikuntamahdollisuuksia ja paikkoja yhteistyössä seurojen kanssa. ( Ratsastajana mietin usein että missä meidän kuplahalli) Tehdään Nurmijärvestä Suomen liikkuvin kunta.

3. Ympäristö

Nurmijärvellä on todella kaunis luonto – meidän pitää varjella luontoamme kaikin keinoin ja varmasti sitä voi hyödyntää enemmän matkailun osalta. Lisäksi, kierrätystä on tuettava voimakkaasta – Roskalava Facebook kerhot ovat hyvä esimerkki erinomaisesta kansalaisaktiivisuudesta ja yhdessä tekemisestä. Jokainen pussi muovinkeräyksessä on tärkeä muutoksen asken.

Edellä mainitut asiat päällimmäisenä odotan innolla mahdollisuutta päästä taas mukaan. Uskon, että IT-taustastani ei ole haittaa päätöksentekokoneistossa.

Minusta

Perheeseeni kuuluu mies ja kaksi koululaista, mieheni kaksi lasta. Lisäksi meillä on 10 lemmikkiä: 2 kappaletta kutakin. Harrastan: Hevoselämää (ratsastusta), ryhmäliikuntaa (nyt virtuaalisena), äänikirjoja ja kierrätystä.

Ota yhteyttä!

marika.j.launonen@hotmail.com