Kirsi Lompolo

Kunnanvaltuutettu, asemakaava- ja rakennuslautakunnan puheenjohtaja

Olen 51-vuotias kahden ala-asteikäisen pojan äiti Klaukkalasta. Työskentelen Helsingin kaupungilla johtavana sisäisenä tarkastajana ja vedän siellä ICT-tarkastustiimiä. Peruskoulutukseltani olen tuotantotalouden diplomi-insinööri ja viime syksynä suoritin nykyisen työni edellyttämän kansainvälisen Certified Information Systems Auditor (CISA) -tutkinnon.

Lähdin kuntapolitiikkaan mukaan vuoden 2004 vaaleissa ja sillä tiellä olen yhä edelleen. Tällä nyt meneillään olevalla valtuustokaudella olen kunnanvaltuuston jäsen, kunnanhallituksen varajäsen ja lisäksi asemakaavoitus- ja rakennuslautakunnan puheenjohtaja. Olen myös Uudenmaan maakuntahallituksen toinen varapuheenjohtaja. Aiempina valtuustokausinakin olen vaikuttanut pääosin teknisellä puolella, mm. teknisessä lautakunnassa, asemakaavoitus- ja rakennuslautakunnassa ja sitä edeltäneessä kaavoituslautakunnassa.

Vaaliteemat

Tärkeimmät vaaliteemani kiteytyvät kuntatalouteen ja kuntalaisten hyvinvointiin. Kuntatalous täytyy saada kestävälle pohjalle, koska kunnan taloudellinen tilanne vaikuttaa kaikkeen toimintaan. Tähän olemme jo tarttuneetkin nykyisen valtuuston hyväksymällä Nuuka-ohjelmalla, joka sisältää mm. investointiraamit seuraaville vuosille. Tämä ei kuitenkaan yksistään riitä - tarvitsemme kipeästi myös kunnan tulopuolta lisääviä toimenpiteitä.

Minulle tärkeitä asioita ovat lapsiperheen arjen toimivuus (mm. lähipalvelut), siisti, toimiva ja turvallinen ympäristö sekä lasten ja nuorten hyvinvointi, johon vaikuttavat esimerkiksi hyvät harrastusmahdollisuudet. Hyvät lähipalvelut palvelevat myös ikääntyneempiä kuntalaisia.

Minä

Asun Klaukkalassa, joten luonnollisesti Klaukkalan ja eteläisen Nurmijärven asiat ovat lähellä sydäntäni. Valtuutettuna ja asemakaavoitus- ja rakennuslautakunnan puheenjohtajana olen kuitenkin tottunut ajattelemaan koko kunnan parasta, oli asia sitten mikä tahansa. Myös maakuntahallituksessa olen ajanut selkeästi koko kunnan asioita, esimerkiksi Uusimaa 2050 –maakuntakaavaan sain läpi Rajamäen muuttamisen pienestä keskuksesta keskukseksi, Klaukkalan ja kirkonkylän kanssa samaan luokkaan.

Käytän myös laajasti koko kunnan palveluja ja harrastusmahdollisuuksia. Korona-aika on palauttanut omat harrastukseni perustekemiseen: lukeminen, käsityöt ja liikunta. Onneksi tänä talvena on ollut hyvät hiihtomahdollisuudet sekä Klaukkalassa että Kiljavalla. Rajamäen uimahalliin ei nyt pääse, mutta kun kesä tästä alkaa ja ilmat lämpenevät, Röykän uimapaikka kutsuu niin kuin aiempinakin kesinä!

Olen kiinnostunut jatkamaan työtäni Nurmijärven kunnan kehittämiseksi. Paljon on tapahtunut viimeisen viidentoista vuoden aikana, mutta paljon tulee tapahtumaan myös tulevaisuudessa. Nurmijärven kunta tarvitsee päättäjiä, joilla on näkemystä ja kokemusta.

Jos jaat huolen yllä mainitsemistani asioista, olisinko sinulle sopiva ehdokas?

Ota yhteyttä!

p. 0503250395