Kai Kuusela

Kuka on Kai Kuusela?

Rohkea, Lojaali, Uskollinen ja Yhteistyöhaluinen… aivan kuin perheen koira…

Isä, Esimies, Kärsivällinen ja vallitsevasta työkulttuurista riippumatta Inhimillinen…

Näin minua on kuvattu useassa yhteydessä. Nämä kaikki asiat ovat myös vieneet minua elämässäni eteenpäin tähän päivään ja tähän hetkeen asti.

Elämäntilanteeni.

Lähempänä 40 kuin 30 ja mieleltään 20. Uusioperheen päällikkö ja pää jota paras ystäväni eli vaimoni kääntää jos perustelee oikein. Viiden valloittavan nuoren ihmisen iloinen Iskä joista nuorimmat ala-asteella ja vanhimmat täysi-ikäisyyden kynnyksellä. Naimisissa 10+ vuotta eli minulla menee hyvin.

Harrastukseni.

Nuorempana harrastin Amerikkalaista jalkapalloa muutaman kauden. 2000-luvun taitteessa taistelimme tiemme Suomen mestaruuteen Roostersin A-junioreissa. Kävin vielä vanhemmalla iällä(30 kriisi) kokeilemassa miltä se amerikkalainen unelma tuntuu. Nykyään keskityn kajakeilla melomiseen, kalastamiseen ja vastuulliseen metsästykseen. Kuulun Röykän metsästysseuraan vierasjäsenenä.

Kuinka löysin Kotini… siis Nurmijärven.

Nuoruuteni vietin Konalassa pohjois-Helsingissä. 2000-luvun alussa asustelin ympäri pääkaupunkiseutua. 2010 eteenpäin asuin jo Vantaan West-endissä Kartanonkoskella ja siitä pienen Vantaan Varisto-kokeilun kautta päädyimme 2014 muuttamaan Nurmijärvelle Röykän kylään.

Kertaakaan en ole tätä päätöstä katunut. Satumainen luonto, ihmisen tarvitsemat palvelut lähellä ja riittävän pitkä työmatka, jotta voi jättää työn työpaikalle, palata kotiin ja keskittyä tärkeisiin asioihin.

Koulutus ja Työelämä.

Kouluttauduin Sosiaali- ja terveysalalle. Nuorena miehenä hakeuduin koulutustaustani riippumatta töihin HK-Ruokataloille.

Vuonna 2008 päätin siirtyä nykyisen työnantajani konsernin palvelukseen. Nykyaikana ilmeisen pitkän työurani(12v) salaisuutena lienee olevan hyvä sopeutumiskyky ja ennakkoluuloton asenne vaikeitakin asioita kohtaan. Työtehtävät ovat vaihtuneet nopeasti ja yllättäen. Varastohenkilöstä, it-tukihenkilöksi ja varastopäälliköstä nykyiseen tehtävääni Laatu- ja Ympäristöpäälliköksi. Vuokrahenkilöstä-alaiseksi, alaisesta-esimieheksi ja nykyään johtoryhmän jäseneksi.

Olen myös sitä mieltä, että olen työnantajalle ja yhteiskunnalle velkaa nykyisen osaamiseni ja nykyminä on vahvasti muokkaantunut työtehtävieni ja elämäni haasteiden takia.

Tulevaisuudessa haluaisin kehittyä ymmärtämään paremmin ihmisten tarpeet ja haasteet työyhteisöissä ja työelämässä.

Miksi asetuin ehdolle ja miksi kokoomus.

Haluan oppia olemaan tuloksellisempi itselleni, työnantajalleni ja yhteiskunnalle. Vaadin itseltäni vastuullisuutta ratkaisuissa ja päätöksissä joita teen omassa elämässäni, työyhteisössä ja toivottavasti tulevaisuudessa myös yhteiskunnassa. Haluan myös olla osallistava, innovatiivinen ja varautua tulevaisuuden haasteisiin aallon harjalla ja mennä läpi aallonmurtajien. Mikään muu ei ole tulevaisuudessa varmaa kuin muutos ja voimme vain valita suhtautumisemme siihen.

Kokoomus valikoitui puolueeksi minulle, koska haluan olla mukana rakentamassa inhimillistä markkinataloutta.

Puolueen arvopohja mukailee omaa näkemystäni siitä miten asioita pitää hoitaa. Tahdon olla mukana vaikuttamassa siihen, että kotikuntani on tehokkaampi, tuottavampi, vastuullisempi ja tasa-arvoisempi.