Jussi Jalava 96

Olen 33-vuotias valaistussuunnittelija Kirkonkylältä. Olen syntyperäinen nurmijärveläinen. Nurmijärvellä minusta parasta on luonnonläheisyys yhdistettynä helppoon arkeen. Mielestäni tämä on yksi kuntamme vetovoiman kulmakivistä, jota pitää edelleen kehittää.

Vapaa-aikani kuluu valokuvauksen ja ulkoilun parissa. Olen aktiivisesti myös mukana luonnonsuojelutoiminnassa vapaa-ajallani.
Äänestä minua, vastineeksi saat dynaamisen ja uusimpaan tietoon mielipiteensä perustavan valtuutetun. Arvostan yhteistyötaitoja ja yhdessä tekemistä. Minusta asioita ei voi ajaa vain "mutu" tuntumalla.

Luonto ja ympäristö ovat aiheena minua kiinnostavia, niin globaalisti kuin paikallisesti. Mielestäni keskustelu näissä asioissa "junnaa" paikallaan pelkästään hiili-aiheisena, vaikka siihen liittyy myös paljon muuta. Mielestäni ympäristö, luonto ja elinkeinoelämä voivat olla toisiaan hyödyttäviä asioita, jos näitä vain lähdetään siltä pohjalta ajattelemaan. Näen että uusimpiin tutkittuihin tietoihin perustuvia ratkaisuja voi kunnassa edelleen kehittää. Varsinkin viimeinen vuosi on opettanut, että viihtyisä ja helposti saavutettava lähiluonto on tärkeä osa arjen vastapainoksi.

Mielestäni kuntalaisille tulee antaa mahdollisuuksia osallistua kunnan toimintaan ja kehittämiseen. Yhdessä tekeminen ja yhteen hiileen puhaltaminen ovat vahva voimavara tulevaisuuden kunnassa.

Tulevat vuodet ovat myös taloudellisesti haastavia. Nurmijärvelläkin vaaditaan vastuullisuutta ja suunnitelmallisuutta talouden tervehdyttämiseksi. Tässä on jokaisella valtuutetulla merkittävä rooli ja valtuutetun tulee olla valmis tekemään myös ikäviä päätöksiä.

Kunnan päätöksenteossa oltava tarkkana, jotta investoinnit ovat taloudellisesti järkeviä, kuntalaisia palvelevia ja pitkällä tähtäimellä viisaita.