Janne Numminen

KTM, tutkimusjohtaja ja perheenisä

"Uskon, että kuunteleminen, metsän

näkeminen puilta ja yhdessä tekeminen on voittava kaava elämän eri osa-alueilla – myös kunnan yhteisten asioiden hoitamisessa."

Olen 47-vuotias tutkimusjohtaja ja perheenisä. Olen koulutukseltani kauppatieteiden maisteri. Työssäni palvelen yrityselämää ja yhteisöjä markkinoinnin ja viestinnän teemoissa. Aloitin työuraani Pirkanmaalla, mitä ennen opiskelin hetken Itävallassa ja käväisin töissä Italiassa. Nyttemmin työpaikkani on vakiintunut pääkaupunkiseudulle ja asuinpaikkamme upeaan Nurmijärven kuntaan! Haluan olla kehittämässä Nurmijärven kunnan asukkaiden hyvinvointia ja kunnan vetovoimaa elinkeinoelämän kannalta. Minut tuntevat tietävät, että suhtaudun tehtäviksi ottamiini asioihin sekä vastuullisesti että intohimolla, unohtamatta pilkettä silmäkulmassa.

Perheeseeni kuuluu vaimo ja kaksi alakouluikäistä poikaa. Asumme Rajamäessä ja lasten harrastukset musiikkiopistossa vievät viikoittain Nurmijärven kirkonkylälle ja Klaukkalaan.

Olen kiinnostunut yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta hiljattain, kun perhe- ja elämäntilanteeni on alkanut sallia uusien toimien mukaan ottamisen. Luottamustehtäviä olen hoitanut aiemmin urheiluseuran kuntoliikuntavastaavana, taloyhtiön hallituksen puheenjohtajana ja opiskelijajärjestöissä.

Luonnossa liikkuminen on minulle tärkeätä, minkä lisäksi harrastan kuntourheilua ja kuorolaulua. Olen esiintynyt Nurmijärveläisen Cantica-kuoronkin riveissä. Uskon yrittäjyyteen – liittyy se sitten omaan yritystoimintaan tai asenteeseen, jolla töitä tehdään ja uusia asioita opitaan. Haluan edistää koulutuksen kehittämistä, jotta koululaiset saavat kasvaa uniikkeina yksilöinä yhteiskunnan jäseniksi ja hankkivat taitoja vastata tulevaisuuden muuttuviin tarpeisiin.

Koronaepidemia on vaikeista ja surullisistakin puolistaan huolimatta opettanut meille taas yhdessä tekemisen tärkeyden. Uskon, että kuunteleminen, metsän näkeminen puilta ja yhdessä tekeminen on voittava kaava elämän eri osa-alueilla – myös kunnan yhteisten asioiden hoitamisessa.

Janne Numminen

jannenumminen@hotmail.com