222 Riina Mattila

Johtava sosiaalityöntekijä, kunnanvaltuutettu

Olen 57-vuotias Klaukkalassa asuva johtava sosiaalityöntekijä. Olen kahden lapsen äiti ja neljän lapsenlapsen isoäiti.

Olen toisen kauden kunnanvaltuutettu, kunnanhallituksen jäsen, Keusoten valtuuston jäsen ja tarkastuslautakunnan puheenjohtaja.

Olen melkein koko työurani tehnyt lasten, nuorten ja perheiden parissa.

Riina Mattilalla on minulla on pitkä kokemus lastensuojelun sosiaalityöstä ja sosiaalityön johtamisesta. Riina Mattila on ehdolla aluevaaleissa 2022.
Riina Mattilalla on pitkä kokemus lastensuojelun sosiaalityöstä ja sosiaalityön johtamisesta.

Lukion jälkeen hain terveysalan oppilaitoksen ja tein harjoittelun kirurgisella osastolla. Sen jälkeen opiskelin yliopistossa ja valmistuin lastentarhaopettajaksi sekä ala-asteen opettajaksi. Työskentelin opettajana päiväkodissa ja koulussa. Jatkoin töiden ohella yliopisto-opintoja ja valmistuin sosiaalityöntekijäksi. Olen tehnyt sen jälkeen töitä lastensuojelussa 27 vuotta. Työhön on sisältynyt välillä myös aikuissosiaalityön ja vammaispalvelun tehtävät. Kunnallispolitiikassa olen taistellut ikäihmisten palveluiden puolesta.

Olen mukana hyvinvointialueen vaaleissa, koska minulla on pitkä kokemus lastensuojelun sosiaalityöstä ja sosiaalityön johtamisesta. Sosiaalityössä on paljon kehitettävä, alan mainetta tulee nostaa. Sosiaalityön merkitys tunnistetaan usein vasta silloin, kun palvelulle on tarvetta henkilökohtaisessa elämässä.

Minulle on tärkeä, että hyvinvointialueella säilyvät lähipalvelut. Keskittämistä tarvitaan, mutta yleisemmät lähipalvelut tulee olla tasavertaisesti saatavilla jokaiselle. Vain taksilla tavoitettavat palvelut eivät ole ratkaisu kustannusten karsimiseksi.

Kunnan ja hyvinvointialueen valtuutettuna minulla on mahdollisuus rakentaa yhteistyötä molempien välille. Kunnan ja alueen palvelut rahoitetaan jatkossa eri kanavista, mutta ongelmien ennaltaehkäisy on tärkeä kummallekin säästöjen saamiseksi.

Itsestä haluan sanoa lopuksi, että olen helposti lähestyttävä iloinen optimisti. Minulla on omassa elämässäni ollut sen verran haasteita, etten pelkää uusia. Olen valmis kompromisseihin ja yhteistyöhön, mikäli ne eivät ole ristiriidassa omien arvojen kanssa.

Ota minuun yhteyttä!

Riina Mattila