213 Minna Aittakallio

Vanhustyön asiantuntija, sosiaali – ja terveydenhuollon ammattilainen

Minusta:

Olen pitkän linjan sosiaali – ja terveydenhuollon ammattilainen. Aloitin sijaishoitajana Koskelan sairaalassa vuonna 1989, silloinkin oli kova työvoimapula.

Sairaanhoitajaksi valmistuin v. 1993. Olen toiminut sairaanhoitajana pääasiallisesti perusterveydenhuollossa. Työn ohella opiskelin terveystieteiden maisteriksi.

Hoitotyön johtotehtävissä olen toiminut noin 15 vuotta niin julkisella, säätiöpohjaisella kuin yksityiselläkin puolella. Tällä hetkellä toimin SuPer-liitossa vanhustyön asiantuntijana.

Nurmijärveläinen olen ollut vuodesta 1993. Perheeseeni kuuluu puoliso ja kolme lasta, jotka ovat jo nuoria aikuisia. Vipinää elämään tuo tällä hetkellä samojedinkoiran pentu Mimmi, jolla riittää energiaa. Mökkeilystä on tullut tärkeä henkireikä arjen keskellä.

Miksi äänestää minua?

Meillä on edessä tärkeimmät vaalit, joita on vähään aikaan järjestetty. Äänestämällä voit vaikuttaa, miten hyvinvointipalvelut jatkossa järjestetään. Haasteita riittää, kuten tiedämme; taloudelliset resurssit ovat rajalliset, väestö ikääntyy, sosiaali – ja  terveydenhuoltoalalla on ennennäkemätön työvoimapula. Lisäksi hoidettavana on koronaepidemiasta johtuva hoitovelka, niin terveydenhuollon kuin varsinkin sosiaalipuolella.

Ensimmäisen neljän vuoden aikana tulevat aluevaltuustot tekevät mm. palveluiden tuottamiseen liittyvät päätökset; millä tavoilla palveluita tuotetaan, millä henkilöstöllä (määrä ja rakenne), mikä on digitaalisten palveluiden osuus ja mikä on pelastustoimen palvelutaso. Näiden hoitaminen vaatii mielestäni ainakin osaamista, innovatiivisuutta ja neuvottelutaitoja. Uskallan sanoa, että minulla riittää kokemusta ja näkemystä näiden asioiden hoitamiseen.

Minna

aittakalliom@gmail.com

Minna Aittakallio on pitkän linjan sosiaali – ja terveydenhuollon ammattilainen. Minna Aittakallio on ehdolla aluevaaleissa 2022.
Minna Aittakallio