228 Mari Simelius-Hulmi

Erikoislääkäri, osastonylilääkäri (sitoutumaton)

Olen 53-vuotias lääkäri Klaukkalan Harjulasta. Perheeseeni kuuluvat puoliso ja neljä tytärtä. Vanhimmat kolme tytärtä ovat jo muuttaneet opiskelujen perässä toiselle paikkakunnalle.

Olen työskennellyt yli 20 vuotta julkisen terveydenhuollon puolella. Vuosina 2000-2001 työskentelin Nurmijärven terveyskeskuksessa ja siitä lähdin erikoistumaan ortopediaan ja traumatologiaan. Tällä hetkelä työskentelen osastonylilääkärinä HUS  Hyvinkään sairaalassa.

"Julkinen terveydenhuolto on selkäranka, jota tulee vahvistaa ja kehittää." kuvaa Mari Simelius-Hulmi.

Klaukkalassa olemme viihtyneet vuodesta 2003. Olen hyötyliikunnan harrastaja: pidän puutarhanhoidosta, marjastuksesta ja sienestyksestä. Koripallo on ollut perheemme rakas harrastus.

Miksi mukaan aluevaaleihin

Minulla on yli 20 vuoden kokemus julkisessa terveydenhuossa toimimisesta. Päivittäin työssäni törmään terveydenhuollon haasteisiin, uusin ja polttavin  ongelma on tällä hetkellä hoitajapula. Ajattelen että julkinen terveydenhuolto on selkäranka , jota tulee vahvistaa ja kehittää. Mikäli tässä ei onnistuta, pelkään, että voimme saada nykyistä huonommin toimivan ja kalliimman terveydenhuollon. Monenlaisia uudistuksia on tullut ja on vielä tulossa HUS alueella ja ajattelen että kokemuksestani terveydenhuollosta voisi olla hyötyä kun asioista päätetään.

Mari
mari.simeliushulmi@gmail.com