217 Arto Hägg

Rakennusinsinööri, kunnanvaltuutettu

Olen Arto Hägg, 59-vuotias oululais-lähtöinen nurmijärveläinen vuodesta 1988. Perheeseeni kuuluu aviovaimo ja kaksi täysi-ikäistä tytärtä. Tunnen lapsiperheen, nuorten ja ikääntyvien omaisten arjen.

Olen kokenut kokoomuslainen kuntapäättäjä, neljännen kauden kunnanvaltuutettu, kunnanhallituksen jäsen ja kokoomuksen valtuustoryhmän puheenjohtaja. Vuoden 2019 eduskuntavaaleissa sain hyvin kannatusta koko Keski-Uudeltamaalta.

Arto Hägg on ehdolla aluevaaleissa 2022. Arto Hägg on yhteistyökykyinen, sanavalmis, osaava ja asioihin perehtyvä kokenut kuntapäättäjä.

Kuntatasolla olen perehtynyt sosiaali- ja terveystoimeen ja toiminut päättäjänä vuodesta 2009.

Seurasin viime valtuustokaudella Keusoten toimintaa ja päätöksentekoa. Kuntavaalien jälkeen ilmoitin halukkuudestani päästä vaikuttamaan paremmin kuntayhtymän toimintaan ja toiminkin tällä hetkellä Keusoten yhtymävaltuuston jäsenenä.

Olen kokenut Keusoten etäiseksi sekä kuntalaisille että luottamushenkilöille. Haluan olla vaikuttamassa alusta alkaen siihen, minkälainen hallinto ja päätöksentekoelimet hyvinvointialueelle muodostuvat. Rakenteita ja toimintakulttuuria ei tule kopioida Keusoten kuntayhtymästä. Terveyteen ja hyvinvointiin liittyvät palvelut koskettavat jokaista alueen asukasta. Myös aluehallinto, sen tarjoamat palvelut, vaikuttamismahdollisuudet ja päätöksenteko tulee olla lähellä asukkaita.

Minusta saatte yhteistyökykyisen, sanavalmiin, osaavan ja asioihin perehtyvän aluevaltuutetun, joka kykenee katsomaan hyvinvointialuetta kokonaisuutena – ei vain yhden kulmakunnan näkökulmasta.

Ota yhteyttä!

Arto Hägg